Konfirmation 2023-2024, Anmälan är nu stängd!

Vi har glädjande 67 ungdomar anmälda till konfirmationsåret 23-24. Vid frågor, kontakta emilia.faldt@svenskakyrkan.se För vem? Du som går i årskurs 8, eller är äldre, är välkommen att vara med i församlingens konfirmandgrupp. Du behöver inte vara döpt eller tillhöra Svenska kyrkan. Hela konfirmandtiden är helt kostnadsfri inklusive måltider och ev. resor. Av erfarenhet vet vi att en del ungdomar inte känner att de passar in. Själva kärnan i vår verksamhet och i det kristna budskapet är att det finns en plats för alla – och det gör vi allt vi kan för att förmedla och efterleva. Det finns en stor flexibilitet kring hur ett konfirmandår kan se ut!

Anmälan är nu stängd men har du frågor är du välkommen att kontakta Emilia Fäldt: emilia.faldt@svenkakyrkan.se

ÖPPET HUS I FÖRSAMLINGSHEMMET
Torsdag 7 september 18:00-20:00

Vi kommer grilla, spela pingis, tipspromenad, ha ”fråga prästen” i heta stolen och mycket annat. Det kommer finnas mer information om vad det innebär att konfirmera sig och Du får chansen att ställa alla möjliga frågor som Du har. Ingen föranmälan krävs.
För alla i årskurs 8.

Vad & när?

Under året kommer vi att träffas:

©   Kickoffläger med övernattning i kyrkan 16-17 september.

©   Träff 1 gång/mån, för gemenskap och samtal om det viktiga i livet.

©   Läger 24-26 november på Stjärnholm.

©   Övernattning på sportlovet 21-22 februari.

©   Skidresa till Romme i mars 2024.

©   Vid tillfällen man inte kan vara med så löser vi det på bästa sätt.

KONFIRMATIONSDAG

Lördag 27 april 2024