Vi söker fler sockerbagare!

Nyhet Publicerad Ändrad

Vad är väl en mässa utan kyrkkaffets gemenskap efteråt? Och vad är väl ett kyrkkaffe utan kaffebröd!

Här blir det goda bakverk till kyrkkaffet Foto: Roberth Björk

Var tredje måndagseftermiddag träffas ett gäng volontärer för att baka bullar och kakor för att förse våra gudstjänstfirare med godsaker. Stämningen bland bagarna i köket är på topp och doftslingorna sprider sig långt utanför församlingsköket.

Eftersom kyrkfikat börjar bli allt populärare behöver vi starta en bakgrupp till. Därför efterlyser vi nu ytterligare några volontärer som förutom att baka får en stunds trevlig samvaro - och garanterad uppskattning av gudstjänstfirarna!

Första baket 2020; 13/1 kl 13.00. Adress: Ragvaldsgatan 10

Kontakta diakon Anna Karin Strand om du är intresserad, e-post annakarin.strand.nilsson@svenskakyrkan.se, 08-462 29 42