Nalle med hjärta hänger på blå vägg
Foto: Josefin Casteryd/Ikon

Sorgegrupp - förlust av barn i samband med förlossning

Nyhet Publicerad Ändrad

I höst arrangerar Sjukhuskyrkan en sorgegrupp för föräldrar som har förlorat ett barn före, under eller efter förlossningen. Sorgegruppen passar pappor och mammor vars förlust ligger flera månader eller år tillbaka. Gruppen kommer att vara liten och startar 28 september 2022.

Ett ögonblicks skillnad

Det är så mycket som förändras på bara ett ögonblick när ett litet barn dör. Ingenting är längre som det var tidigare. Sjukhuskyrkan i Malmö och Lund vill inbjuda till ett rum för samtal för dig som är drabbad. Gruppen är öppen för och passar alla sörjande mammor, pappor och partners, oavsett religiös tillhörighet eller kulturell bakgrund. I en samtalsgrupp om sorg kan du få dela frågor, tankar, känslor och funderingar med andra som har liknande erfarenheter.

Startdatum/ tid: 28 september kl.18
Antal tillfällen: 6 gånger
Plats: Skånes universitetssjukhus Malmö, John Ericssons väg 6A
Kontakt/ anmälan: sjukhuspräst Corinna Friedl, corinna.friedl@svenskakyrkan.se, 070-339 65 67