Går du och din partner i tankarna om att gifta er, men kanske inte en lördag?

Nyhet Publicerad Ändrad

Med start i höst erbjuder S:t Johannes kyrka vigseltider (även dop) på fredagar kl. 12 och kl. 17.

Man måste inte gifta sig på just en lördag

Går ni i tankarna om att vilja gifta er, men orkar inte planera en fest med allt vad det innebär? Då tror vi att fredagsvigslen kan vara något för er!
Ni väljer själva vilket datum som passar er och om ni vill viga er kl. 12 eller kl. 17 i S:t Johannes kyrka. Efter vigseln kan ni och era gäster gå vidare till någon av alla restauranger som ligger i närområdet av kyrkan och äta en god gemensam middag. Om det sedan blir dans hela natten lång på någon av Malmös nattklubbar, en tur till Köpenhamn med tillhörande weekend eller hem - det bestämmer ni.

Boka er vigsel via Pastorsexpeditionen

För att boka er vigsel ringer ni till pastorsexpeditionen på telefonnummer 040-27 90 01. Pastorsexpeditionens telefontider är måndag - fredag kl. 9-12 och kl. 12.30-15. Där får ni hjälp med att hitta ett ledigt datum.

Vad behöver vi tänka på inför en vigsel i Svenska kyrkan?

• minst en av er behöver vara medlem i Svenska kyrkan för att få gifta er i kyrkan.
  • giltig hindersprövning.
  • ringar (kan exempelvis vara era förlovningsringar).

Vid vigsel i Svenska kyrkan ingår präst, musiker och vaktmästare utan någon kostnad. Önskar ni solist, speciella blommor eller dylikt, bekostar ni det själva.