Kvinna med kort grått hår mot mörk bakgrund
Foto: Anna Thorbjörnsson

Inbjudan till en föreläsning med tema: när ett dödsfall drabbar arbetsplatsen

Nyhet Publicerad Ändrad

9 oktober är du välkommen att delta i föreläsningen När död och sorg drabbar arbetsplatsen. Fokus ligger både på en arbetskollegas död och när en närstående till en arbetskollega dör. Föreläsare är Katarina Tingström, legitimerad psykoterapeut och författare. Det är kostnadsfritt att delta men anmälan krävs senast 30 september.

När död och sorg drabbar arbetsplatsen

Välkommen till en föreläsning som handlar om när ett dödsfall drabbar arbetsplatsen. Fokus ligger både på en arbetskollegas död och när en närstående till en arbetskollega dör. Föreläsare är Katarina Tingström.

Katarina Tingström är legitimerad psykoterapeut, handledare, präst, certifierad EMDR- terapeut och författare till böckerna “Döden på arbetsplatsen - en handbok för chefer och arbetsledare” och “För trygga och säkra verksamheter” (Verbum).

Dag och tid

9 oktober kl. 13-16

S:t Pauli församlingssal, Kungsgatan 17, Malmö

Anmälan

Ingen kostnad men föranmälan krävs senast 30 september via mejl till pauli.malmo@svenskakyrkan.se. Ange namn, funktion och organisation. Antalet platser är begränsat.

Föreläsningen är ett samarrangemang med Sjukhuskyrkan SUS Malmö, S:t Pauli kyrka och Skåneveckan för psykisk hälsa.