Foto: p2722754/Pixabay

Mission

Här hittar du information om Svenska kyrkans internationella och nationella missionsarbete.

Ordet mission får många att tänka på de missionärer som berättade om Jesus i mindre priviligierade länder långt bort, men mission är så mycket mer.

Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut.

Matt 28:19-20

Mission omfattar hela människan: kropp, själ och ande. Därför är mission också att fira gudstjänst, att uppsöka och inbjuda människor till en kristen gemenskap, arbeta för mänskliga rättigheter, stödja fredsarbetet, miljöarbetet, hälso- och sjukvård. Både i vår närmiljö och långt borta. Alla som är döpta in i Svenska kyrkans gemenskap har ett gemensamt ansvar att sprida evangeliet.

Mission är att verka för hela skapelsens upprättelse. Det internationella arbetet i Svenska kyrkan Malå märks bland annat genom insamlingsarbetet till Svenska kyrkans internationella arbete i hela världen.

Kaffekoppar

Internationella Gruppen

I Malå församling deltar vi i Svenska kyrkans internationella arbete, som Du kanske också tänker på som Lutherhjälpen. Välkommen att läsa mer om hur vi i Malå också är delaktiga!

Lär dig mer om Fairtrade-märket och rättvis handel!

Surfa in på The House of Fairtrades hemsida och läs mer om deras arbete och Fairtrade-märket.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.

Akut hjälp till Ukraina

Insamling till Ukraina. Från och med januari tar vi bara emot pengagåvor.

Svenska kyrkan i utlandet

Svenska kyrkan i utlandet finns för dig som är turist, utbytesstudent, au-pair, arbetar utomlands eller av någon annan anledning vistas i ett annat land. Att få möjlighet att umgås och göra aktiviteter på svenska betyder mycket för många.

Ideellt arbete i Svenska kyrkan Malå

Det finns alltid något just du kan bidra med i Svenska kyrkans verksamhet. Du behövs!

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben