Foto: Camilla Berholt

Lysekören

Vackra toner i samklang - Välkommen Du också! Startar den 25 januari 2024

Övningar

Torsdagar kl.18:00- ca. 20.00 i Lyse församlingshem eller i Lyse kyrka.

Sjunga tillsammans - Ett sätt att må bra!

I sången och musiken får vi hjälp att uttrycka våra liv, vår tro, vår tacksamhet, glädje och sorg. Förutom att det är roligt att musicera tillsammans så vet vi nu genom forskning att vi håller oss mer friska och mår bättre om vi sjunger och spelar. Det sägs att mer än 600 000 personer i Sverige sjunger i någon kör och det är egentligen inte alls så konstigt, för det är verkligen roligt och ett sätt att må bra! En ren energikick för bl.a.hormoner, muskler, celler och inte minst humöret.

Kören

Vår kör heter Lysekören och vi består av ca 55 körsångare i varierande åldrar. Alla som känner en längtan att sjunga tillsammans är välkomna! Körövningen börjar vi alltid med en rejäl uppsjungning för att våra raspiga och rostiga röster ska väckas och bli till ljuva toner och klanger. Under övningarna blir det många toner och mycket gott skratt. Sångarglädjen är ett faktum, körgemenskapen likaså. Vi sjunger på gudstjänster och konserter. Vi har körläger varje år och vi åker på körresa med några års mellanrum.