Andrum Spa får pris som Årets omväg

Nyhet Publicerad

Magasinet Skåne ger pris till Andrum Spa i Höör för ”Skånes bästa 2019” i kategorin Årets omväg. ”Det är jättekul. Man vet aldrig var sådana här projekt tar vägen. Man har sina visioner och drömmar och sen plötsligt blir man nominerad och får pris”, säger en glad Pelle Sundelin, stiftsgårdschef.

I en tid när livet rullar på i allt snabbare takt är det viktigt med platser där både kroppen och själen kan hitta sitt andrum.

Så lyder Magasinet Skånes motivering till att Andrum Spa fick priset i kategorin Årets Omväg.

Det är nu precis ett år sedan stiftsgårdens spa slog upp portarna. Pelle Sundelin kan se tillbaka på ett gott år.

– Det har gått över förväntan. Jag trodde inte att det skulle gå så bra. Antalet besökare har ökat och vi är mer omskrivna nu. Flera kyrkliga arbetslag och kyrkoråd har haft sina planeringsdagar här.

Sedan Stiftsgården öppnade Andrum har omsättningen ökat med över 40 procent, berättar Pelle Sundelin.

Har ni satsat mycket på marknadsföring?
– Nej. Vi har jobbat med sociala medier framförallt. Men de bästa ambassadörerna är mun till min, det vet vi. Att nöjda besökare berättar för andra. Men jag hade en gäst nyligen som sa att hon inte tänkte berätta om spa.et för någon annan. Hon ville behålla det för sig själv. Det betydde oerhört mycket, för det kom verkligen från hjärtat.

Tävlingen ”Skånes bästa” är en jurytävling som Magasinet Skåne arrangerat sedan 2007. En jury bestående av redaktionen och några inbjudna nominerar, väljer ut tre kandidater och korar en vinnare. Det är en jury som nominerar och utser vinnarna.

– Vi försöker hitta och lyfta det som är allra härligast i Skåne varje år. Det ska finnas en eldsjäl bakom, personlighet och engagemang, förklarade jurymedlemmen Måns Renntun då priset presenterades.

Anna-Karin Olsson

På Andrum Spa får både kroppen och själen ro

Stanna upp och ta en paus i vår tid som präglas av ständig rörelse och informationsbrus. På Andrum spa kan besökaren växa i styrka och öppenhet, både inåt och utåt.