Barn och familj i Norra Nöbbelövs församling

Babybrunch, Efter föris, Himmel och pannkaka - läs mer om vad som är på gång för barn och familj i Norra Nöbbelöv.

Babybrunch

Mjukstarta veckan med babybrunch, varje måndag i Nöbbelövsgården kl 09.30-11.

Babyrytmik

Sjung och dansa tillsammans med ditt barn. Passar barn i åldern 0-20 mån. Måndagar kl 10.30-11.00 och 11.00-11.30 i Nöbbelövsgården.

Himmel och pannkaka

En enkel och svängig gudstjänst - med mycket musik! Efteråt blir det pannkakor.

När bild på någon som håller upp en halvklot-formad sten som målats lila och med en massa olikfärgade prickar.

Efter föris

Kom och lek, pyssla, fika efter förskolan. Musik och rörelse startar kl 15:30. För barn i alla åldrar i sällskap med vuxen. Torsdagar (obs, ny dag från 2024: torsdag) kl 14-16 i Nöbbelövsgården.

Någon håller i ett tårtfat med en grön prinsesstårta med rosa marsipanros på toppen.

Dopfest med frälsarkransutdelning och tårta!

Döptes ditt barn i Norra Nöbbelövs kyrka under 2023? Söndagen den 2 juni kl 10 blir det Mässa med små och stora i trädgården och dopbarnen är särskilt välkomna.

Föräldraträff

Barnkörsföräldrar - se hit! Trött på att sitta i bilen och vänta när barnen sjunger i kören? Kom in på en kopp kaffe och pratstund istället!

En pojke hänger upp färgglada siffror på en tavla på en psalmtavla. Ett släckt elektriskt ljus i förgrunden.

Lillkyrka

Varje söndag i samband med högmässan i Norra Nöbbelövs kyrka, erbjuds de barn som vill att följa med till Lillkyrka i mysiga annexet i kyrkan. I Lillkyrkan pysslar, ritar och ber vi tillsammans på söndagens tema.