Ledare

I Norra Nöbbelövs församling ser vi våra ledare som en viktig resurs, därför satsar vi på våra ledare.

Ledare i Norra Nöbbelövs församling

Ledarena i N. Nöbbelövs församling är en rikedom. Det finns ca 60 ledare som är med i våra olika grupper. Ledarna är från året äldre än konfirmanderna och uppåt till vuxna.
För att ge verktyg till ledarna anordnar vi utbildning och även möjlighet att vara med i verksamheter där man kan träna sig.
I de olika konfirmandgrupperna kan vi ta emot ett antal ledare.

Ledarutbildning

Vill du gå en ledarskapsutbildning? Vi erbjuder en som kan vara bra att ha. Den innehåller grunder i ledarskap, metodik, gruppdynamik, risktänkande, omhändertagande. Den har också tro och liv, konfirmandledargrunder och teologi. Fullständig utbildning är alla träffar.
Missar man någon gör vi försök att komplettera. Alla träffar är på Nöbbelövsgården. Utbildningen är kostnadsfri men vi räknar med att som anmäld deltar man i alla träffar.

Anmälan kan göras på träff eller via:

Datum kommer under hösten 2023
Start i okt och avslutas i januari.