Konfirmand i N. Nöbbelöv & Torn

Konfirmandverksamheten är en rikedom! Vi har i N Nöbbelöv och Torn många konfirmander uppdelade i olika konfirmandgrupper Vi har många härliga och duktiga ledare och många som bry sig om mötet med unga.

Vi vill vara en församling där unga människor får plats att vara och ställa frågor kring livet.
I konfirmandarbetet kretsar kring det stora livsfrågorna:
 Varför lever jag?
 Meningen med livet, vad är den?
 Finns det en Gud?
 Vad är kärlek?
 Hur kan jag leva mitt liv?
 Döden, vad kan det vara?
 Bibeln, vad finns det att ta till sig ur den?

Konfirmandundervisningen riktar sig främst till
dig som går i klass 8 men självklart kan man gå året efter i en grupp.
Under konfirmandtiden får du möjlighet att utforska mer av dig själv,
livsfrågorna, kristen tro och om kyrkan.
Vi vill att konfirmandtiden ska vara ett äventyr in i
dessa frågor och tillsammans utforska dessa.
Med hjälp av olika sätt att uppleva, tänka och samtala hitta några korn av svar till att tolka sitt liv.

Unga ledare en stor resurs för församlingen.
Vi har många unga ledare som är med och får utrymme att vara med i arbetet, de är med och planerar, tänker och tolkar livsfrågor och tro. Som en kompis att vandra med.

Mässan en del av mysteriet
Bara genom att prova och försöka upptäcka lite mer av mässans mysterier kan man förstå vad det handlar om, detta vill vi göra genom att konfirmanden själva får vara med och prova och medverka i mässan, genom att läsa, sjunga, be och dela bröd och vin.

Upplevelser, det är viktigt.
I vårt konfirmandarbete är upplevelsen viktig. Därför använder vi olika uttryck. Vi går upplevelsevandringar, använder musik, färg och form. Drama, lajv, collage och mycket mer.

Döpt eller inte?
Det spelar ingen roll när man börjar, du kanske inte kallar dig kristen men är nyfiken på att ta reda på mer och se vad det är.
Under året kan man döpa sig, under lägertid, i kyrkan en kväll eller i det vanliga gudstjänstlivet.

"Våra alternativ: Hittar du lite längre ner!
Följ konfirmand och ungdomsarbetet på Instagram: "Ledmig"
Facebook: ”Vinterresan” & ”Olsäng-sport”

Alla konfirmandalternativ i Lund: https://svenskakyrkan.se/lund/konfirmation

Olsäng-sport 2025 - Fulltecknat

Olsäng-sport är ett 14 dagar långt sommarläger med sportaktiviteter på Olsängsgården i östra Blekinge.

Vinterresan 2025

Följ med från vinter till vår i Vinterresan. Resan går från oss själva till livets insidor och mysterium. Vinterresan kombinerar konfirmandtid med skidresa. Med på hela Vinterresan följer ett stort ledargäng

Stenbräcka 2025

Stenbräcka är inriktad på sport, vandring och rörelse med första träffen under december 2024 och läger under en sommarvecka i juni på Stenbräcka lägergård i Blekinge skärgård med närhet till bad och fotbollsplan.

Lägerfri sommar 2025

Att vara konfirmand är inte något du gör, utan snarare något du är: Du är på vandring, med andra ungdomar, ledare och med Gud – genom livet, från vaggan till graven.

Olsäng-sport 2024 - Fulltecknad

Vinterresan 2024 -Fulltecknad

Stenbräcka 2024 - Fulltecknad

Stenbräcka är inriktad på sport, vandring och rörelse med första träffen under december 2023 och läger under en sommarvecka i juni på Stenbräcka lägergård i Blekinge skärgård med närhet till bad och fotbollsplan.

Intresselista för konfirmandinformation!

Önskar du få information om våra grupper? Olsäng-Sport, Vinterresan, Stenbräcka, Lägerfri sommar.

Konfirmand i Lund 2023-2024

Anmälan till konfirmation för 2023-2024! Öppnar 1/2 2023