Musik

Människor söker rum för bön och sång, de yttre och de inre rummen – anrop i vår tid. Oratorium är det samlande namnet för Svenska kyrkans gemensamma musiksatsningar i Lund. Flera gånger om året arrangerar Svenska kyrkan i Lund större konserter i Allhelgonakyrkan och i Domkyrkan.

Lördagsmusik i Helgeandskyrkan

Varje lördag under terminstid bjuder vi in till en stunds musik i kyrkan kl.17:00. Den framförs av både inbjudna gäster, våra egna musiker och olika körer. Det är alltid fritt inträde och vi tar upp frivillig kollekt till vår musikverksamhet.

Sankt Lars i Lunds domkyrka

Konserter i Lunds domkyrka

Varje vecka ges flera möjligheter att njuta av musik i Domkyrkan. Lördagskonserter och musik i söndagens högmässa. I samband med Orgelveckorna varje sommar, Körfestivalen i oktober och vid jul och andra kyrkliga högtider ges det fler konserter än vanligt i Domkyrkan. Håll utkik i Domkyrkans kalender.