Ett pärlarmband med pärlor i olika färger och former ligger på en grön växt i solen.
Foto: Peter Ebbesson /Ikon

Lägerfria gruppen

Konfirmation i Helgeands församling

Lägerfria gruppen är ett konfirmationsalternativ med mycket gemenskap men utan övernattningar. Vi har dagläger vid två tillfällen då vi sover hemma i våra egna sängar. Dagarna fylls med skapande, upplevelsevandringar och andra aktiviteter i Helgeandsgården samt utflykter i Lundaområdet. Vi utgår från frälsarkransen för våra träffar, då vi pratar om liv & död, tro & tvivel, kärlek & ensamhet, ont & gott, gudstjänst och Bibelns berättelser.

Plats: Helgeandsgården samt andra platser i Lund för aktiviteter
Startdatum: 15 september 2024 med föräldramöte
Träffar: sista söndagen i månaden kl. 10-16 samt dagläger på höstlovet och sportlovet v.44 och v. 8. Några kvällsträffar kan förekomma i samband med lägerdagarna.
Antal platser: 15
Konfirmationsdag: 22 februari 2025 (v.8).
Kostnad: Ingen kostnad

Kontakt och anmälan till Annica Forssell, Helgeands församling.

Lunds pastorat erbjuder olika typer av konfirmationsundervisning. Läs mer på Konfirmand 2025 - Svenska kyrkan i Lund

Tro och liv i samtal

Är du nyfiken på tro och liv, eller skulle du vilja konfirmeras som vuxen?

Konfirmation

Vill du träffas i en konfirmandgrupp på vardagskvällar under terminen? Eller åker du hellre med på ett längre sommarläger? Med Svenska kyrkan i Lund finns det flera olika vägar till konfirmation, så att du kan välja den väg som passar dig bäst.