Barn & familj

Barn- och familjeaktiviteterna täcker in alla åldrar från nyfödd upp till konfirmationen. Här finns både drop in-verksamhet och grupper som man anmäler sig till. I flera församlingar firas gudstjänster och mässor anpassade för barnen. Här kan du läsa mer om de olika mötesplatserna i Lund för familjer.

I Lunds församlingar hittar du en mängd aktiviteter för barn och familjer. För de allra minsta finns lek, musik och rörelse och som småbarnsförälder kan du besöka babycafé eller gå på olika kurser och föredrag.
För de mellanstora barnen finns ett flertal barnkörer och i de flesta församlingar finns Öppet hus-verksamhet med pyssel och skapande verkstad.

För de större barnen finns verksamheter som scoutgrupp, teatergrupp och körer. Med kyrkan kan du åka på familjeläger och utflykter likväl som att få kvällsmaten serverad mitt i vardagspusslet.
Svenska kyrkan i Lund driver även förskolor och flera gånger om året träffar vi skolklasser i grundskolan.

Barnet har en särställning i kristen tro och det är något vi vill förvalta. Du och ditt barn behöver inte vara medlemmar för att ta del av kyrkans verksamhet.

I kalendariet på första sidan ser du aktiviteter som vänder sig till barn och familjer. Under Kontakta oss i menyn hittar du Lunds församlingar. Där kan du se vad varje församling har att erbjuda.

Förskolan Prästkragen

Nu har vi lediga platser!

Montessoriförskolan Triangeln

Montessoriförskolan Triangeln har funnits sedan 1993 och är en kristen montessoriförskola. Vi finns i Maria Magdalena kyrka på Östra Torn i Lund och vår huvudman är Svenska kyrkan.

Dop

Att döpas är att välkomnas in i den kristna kyrkans gemenskap. Det är en gemenskap som sträcker sig genom alla tider och genom kyrkan över hela världen.

Appen "Kyrkan" för alla barn

Ladda ner gratis, spela spel och lär dig mer om kyrkorummet.