Foto: Linda Randgard/Skellefteå pastorat

SM-veckan en riktig folkfest

SM-veckan i Skellefteå bjöd både på förstklassig idrott och ett program där det förhoppningsvis funnits något för alla. Svenska kyrkan bidrog till folkfesten och blickar tillbaka på veckan som varit.

På den första platån i Vitbergsbacken har det serverats ett oräkneligt antal koppar kaffe under veckan. Kaffet, elden som kaffet kokats över och samtal med nya och gamla vänner har värmt ikapp med solen.
   Utöver kaffe har besökarna bjudits på hembakta bullar och haft möjlighet att köpa stickade sockar och hemslöjd utförd av församlingsbor runtom i pastoratet. Pengarna från försäljningen, liksom frivilliga bidrag, går oavkortat till Svenska kyrkans fastekampanj.​

Läs mer och se bilder på pastoratets hemsida

Linda Randgard, Skellefteå pastorat

Skellefteå pastorat

Skellefteå pastorat består av fem församlingar: Byske-Fällfors, Jörn- Boliden, Kågedalen, Skellefteå lands och Sankt Olov.