Pilgrimsledarutbildning

Nyhet Publicerad Ändrad

Välkommen till två dagar i slutet av augusti då du får chansen att fördjupa dig i att leda pilgrimsvandringar.

Intresset för pilgrimsvandring ökar både i Sverige och internationellt. Det behövs fler ledare som kan möta den andliga längtan som finns i detta. Målet är att rusta deltagarna för att kunna organisera och leda pilgrimsvandring i hemförsamlingen och för att öka kunskapen om pilgrimsandlighetens grunder och teologi.

Tid och plats
19-22 augusti, Kyrkans fjällgård i Jäkkvik

Målgrupp
Ideella och anställda medarbetare som vill rustas till att leda pilgrimsvandring

Kursinnehåll
Pilgrimsandlighetens grunder, vad som är bra att tänka på som ledare före, under och efter en pilgrimsvandring, litteraturtips, delande av erfarenheter, pilgrimsrörelsens koppling till ekologisk, social och andlig hållbarhet. Kursen innehåller praktiska moment på vandring i fjällmiljö. Inga förkunskaper krävs men deltagare måste ha tillräcklig fysisk kondition och rörlighet för att kunna vandra en halvdagstur i fjällen.

Anmälan och kostnad

Länk till anmälan för dig med svenskakyrkan e-post adress

Länk till anmälan för övriga​​

Sista anmälningsdag