Foto: gustaf Hellsing

Gudstjänster på teve, i radio och på nätet

Vill du uppleva andakter och gudstjänstfirande hemifrån så här i coronatider? Här kommer några tips!

Radio- och teveprogram:

Morgonandakten i Sveriges radio
Gudstjänster i Sveriges radio
Gudstjänster i Sveriges television.

I sociala medier

Följ Luleå domkyrkoförsamling på facebook så har du möjlighet att se och lyssna till andakter och annat från församlingens kyrkor under tiden framöver. www.facebook.com/luleadomkyrko

Inspelat från Luleå domkyrkoförsamling

Vill du ta del av gudstjänster, andakter och musik från Luleå domkyrkoförsamling på nätet? Kika in här: www.svenskakyrkan.se/luleadomkyrko/digitalt

Gudstjänster och evenemang från hela Sverige

I kalendern nedan kan du hitta sändningar av gudstjänster, konserter och alla möjliga olika evenemang från kyrkor runt om i landet.

Person tittar på livesändning från gudstjänst hemifrån soffan.

Digitala gudstjänster och konserter

Om du inte har möjlighet att besöka en gudstjänst eller en konsert kan du delta digitalt. Sök i Svenska kyrkans gemensamma kalender efter något som passar dig – någonstans i landet.