kedja
Foto: manfred richter, pixabay

Kedjan

är en grupp som arbetar med frågor som gäller våra medmänniskor, både globalt och lokalt i församlingen.

Gruppen kallar sig ”Kedjan” just för att vi alla är som små delar som kan sammanfogas till en länk och bli starka tillsammans. För just styrkan kan ge kraften att kunna hjälpa och bidra på många och olika sätt.

I vår församling finns det ett stort engagemang kring frågorna rättvisa, medmänsklighet och klimatfrågor. I församlingen finns det redan en närvaro i andra länder, vi har en vänort i Estland, Urvaste, och vi finns i Zimbabwe, Sydafrika och Tanzania med en del samarbeten via våra anställda.
Här bidrar gruppen med stöd och hjälp på olika sätt.

Vi behöver dig som tycker att dessa frågor är viktiga och som vill sträcka ut en hand för just detta arbete i församlingen. Det internationella arbetet är åldersöverskridande och lika viktigt om du är ung eller äldre. Kom och var med när du kan och känner att du har tid, men kontakta oss gärna så vi vet att du finns tillgänglig för gruppen.

Kedjan träffas regelbundet för att samtala kring viktiga lokala och internationella  ämnen. Vi håller i de kampanjer som Svenska kyrkan i hela landet håller några gånger per år men är också engagerade i de lokalt arrangerade dagar som hålls i församlingens regi.

Intresserar dessa frågor dig så kom och var med i ett viktigt arbete, för oss och våra medmänniskor i världen och vår klimatpåverkan.

Tycker du att det skulle vara intressant att vara med i gruppen så hör av dig till
Britt-Marie Erlandsson, samordnare för ”Kedjan” i Löddebygdens församling tillsammans med Kerstin Andersson