Stickcafé Annerstad

Stickcafét i Annerstad startade i november 2014 som en uppföljning av syföreningen i Annerstad i en förnyad form: som stickcafé!

Första torsdagen i månaden träffas vi som gillar stickning.

2014 startade vår tidigare kantor Gisela Burgmann Stickcaféet i Annerstads kyrkskola.  Vi träffas för att prata, handarbeta och fika. Stickcaféet är öppet för alla åldrar antingen man handarbetar eller inte. Det fyller en viktig social funktion. Kan man inte ta sig dit själv hjälps vi åt att hämta.

Vid fikat  tar vi upp en kollekt som sedan går till Erikshjälpen eller andra hjälporganisationer. Vår ambition är att vi kanske så småningom också kan hjälpa behövande med barnkläder eller annat.

Välkommen alla som har lust att vara kreativa eller bara dela intresset av handarbete med andra!

Ålder: Alla åldrar
Dag och tid: En torsdag i månaden kl 17.00-20.00.
Vårens planerade träffar: 3 mars, 7 april och 5 maj.
Träffarna annonseras i kalendern på hemsidan, affisch och tidning.
Plats: Annerstads kyrkskola

För mer information, kontakta:
Mona Ek Augustsson, tel 076-108 84 79, eller
Anne-Sophie Bång, tel 070-696 08 97.