Foto: Magnus Aronson/IKON

Konfirmation för ungdomar i behov av särskilt stöd

Vi tror på allas rätt till Guds tro. Därför erbjuder vi även konfirmation för ungdomar i behov av särskilt stöd.

Vår konfirmandpräst Axel har lång erfarenhet av att arbeta med ungdomar.
Gruppen är såklart öppen för alla, även om man bor utanför Ljungby eller om man t.ex. tillhör en annan kyrka.

Vi träffas sju gånger till våren och tre gånger efter sommaren. Några gånger under konfirmandtiden går vi på gudstjänst tillsammans. Vi hoppas också på att kunna göra en gemensam utflykt till våren.

Träffarna sker på onsdagar varannan vecka i Annelundskyrkan, som ju ligger nära skolan. (Och där många varit på adventssamling med skolan). Varje gång vi träffas äter vi mellanmål, umgås, sjunger och spelar musik och gör någon aktivitet där vi tillsammans upplever något som är viktigt i den kristna tron.

När träffarna börjar kommer vi och hämtar på skolan och sedan kan man beställa eventuell taxi till Annelundskyrkan när vår träff är slut.

Anmälan till konfirmation