Mikaelikören övar
Foto: Royne Mercurio

Verksamhet och mötesplatser

Ta gärna en titt under de olika rubrikerna i menyn. Kom till Mikaelskyrkan om du vill veta mer eller om du vill prata med någon, läsa en tidning eller stilla dig en stund och tända ett ljus!

Språkcafé i Mikaelskyrkan

Vuxen

Mötesplatser och fördjupning

Mikaelskyrkan

Barn och familj

Välkommen till Mikaelskyrkans Barn & Familjeverksamhet

För att läsa mer om Diakonin i Mikaelskyrkan, klicka här!

Samtal

Ibland behöver man någon att tala med. Om livet, Gud, kärleken, döden och vardagens bekymmer... Det kan vara stort eller smått.

Du kan kontakta någon av våra präster eller diakoner (som har tystnadsplikt) och boka tid för samtal. Ring växeln 013 - 303500 så får du hjälp att hitta rätt.

Internationellt

Snabb katastrofhjälp, långsiktig utveckling och samarbete med lokala kyrkor över nästan hela världen. Det är Svenska kyrkans internationella arbete.

I dag utförs arbetet för en rättvis värld utan hunger, fattigdom och förtryck i en världsvid kristen gemenskap och med respekt för varje människas värde.

Svenska kyrkans internationella arbete baserar sig på följande grundpelare:

• Att varje människa har rätt till ett värdigt liv.
  • Ömsesidighet och tron på att människor själva har redskapen för att skapa sig ett bättre liv.
  • Att inspirera till framtidstro och förmedla hopp genom att visa på positiva exempel.
  • Att stödja lokal produktion istället för att skicka materialbistånd, för att stimulera lokala marknader och för klimatets skull.
  • Att stödja utvecklingen av hela samhällen istället för att stödja enskilda barn.
  • Att Svenska kyrkan är en plats som erbjuder människor möjlighet att uttrycka sitt stöd och sitt engagemang.