Nya klanger i katedralen

En ny kororgel i Linköpings domkyrka. Ett efterlängtat instrument för gudstjänst, konsert och pedagogisk verksamhet.

Nya klanger i katedralen är en storsatsning i Linköpings domkyrka för att bygga en helt ny kororgel. Den magnifika medeltida katedralen är inte bara en symbol för staden utan också en plats som lockar upp till 200 000 besökare årligen. Här kan du läsa mer om arbetet och följa processen med att förnya vår musikaliska tradition och bidra till en ännu rikare musikskatt för kommande generationer.

En ny orgel!

Efter många år ser nu orgelfrågan ut att få sin lösning.

Bakgrund till projektet

Domkyrkans och orgelns betydelse för staden och musiken

Varför behövs en ny kororgel?

Vikten av att ha rätt instrument

Finansiering

Läget just nu

Hur kan du bidra?

Du kan redan nu bidra till projektet genom att Swisha 123 466 10 05 eller använda Bg 730-6814. Märk betalningen med ”Klanger i Katedralen” och ditt namn. Arbetsgruppen kommer att söka bidrag från ett antal fonder och stiftelser, både lokala och internationella. Riktade aktiviteter kommer att genomföras där det lokala näringslivet och andra får möjlighet att lära känna projektet och ges möjlighet att bidra till den nya kororgeln.