Lunchmusik

Välkommen till Lunchmusik i S:t Lars kyrka fredagar 12.15. 25 min orgelmusik, ett ord på vägen och möjlighet att köpa lunchmacka och dricka.

Här får vi möta Bo Ingelberg som berättar lite om lunchmusiken i S:t Lars kyrka.

Vad är det för musik som spelas under lunchmusiken?
Du får lyssna till ca 25 minuter orgelmusik och ett ord på vägen av någon av mina kollegor i S:t Lars. Jag brukar bjuda på ett varierat utbud, det kan bli klassiskt, Bach; Mozart, orgelarr på visor, schlagers, jazz, Abba, Laleh, fransk symfonisk orgelmusik av Franck, Vierne, barockmusik, rockmusik, folkmusik, ja listan kan göras lång… och inte allt det här varje gång förstås…

Hur tänker du när du väljer ut musiken som ska spelas?
Jag hoppas att det ska finnas musik att känna igen men också musik att upptäcka, kanske hitta ny favoritmusik, kanske upptäcka vilket mångsidigt instrument orgeln är! Och du får gärna lämna önskemål på musik du vill höra!

Men hur hinner man äta lunch när konserten är en halvtimme?
Det finns möjlighet att köpa smörgås och te/kaffe när man kommer in i kyrkan. Det tar man med sig till bänken och äter under tiden man får lyssna till lunchmusiken.

När är lunchmusiken?
Fredagar 12.15-12.45.
Se kalendern för att se aktuella fredagar.

Varmt välkomna!

Vill du engagera dig ideellt och hjälpa till med förberedelser inför eller fix efter lunchmusiken. Kontakta Thomas Bernhardsson.