Gudstjänst

Morgonbön Mån, tis, tors, fre 09.00

09.00 Mässa
12.00-12.15 Musikandakt

Stilla rummet finns på plan 9 i huvudblocket och är alltid öppet för bön och ljuständning.

Foto: Magnus Aronson

Enskild nattvard, andakt och förbön

När någon så önskar kan vi i sjukhuskyrkan hålla enskild nattvard eller annan andakt med förbön. Vi anpassar tid och plats efter situationen. Vi kan skapa ett ”heligt rum” kring en sjukhusbädd, på något av våra samtalsrum eller i vårt meditationsrum.

Andakt vid dödsbädd

Det blir återigen vanligt att anhöriga vill se sin avlidne anhörige i samband med dödsfallet. För de som så önskar kan sjukhuskyrkan vara behjälplig med att hålla en andakt kring dödsbädden.

Kyrkliga handlingar

Inom sjukhuskyrkans ram förekommer det dop, vigsel och begravning. I huvudsak handlar det om gudstjänster efter särskilda händelser eller i särskilt utsatta situationer (som dop i krissituation till exempel). Huvudregeln är att dop, vigsel och begravning sker i hemförsamlingen, men ibland behöver man göra undantag.

Kontakta Sjukhuskyrkan i Linköping

Du når oss på 010-103 78 53