Behöver du hjälp?

• Känner du dig ensam och isolerad eller längtar efter någon som lyssnar?
  • Har du en migrationsfråga och behöver råd i ditt ärende?
  • Har du ekonomiska problem där du är i behov av rådgivning?
  • Upplever du att dina rättigheter fråntagits dig eller är du osäker på vad du har för rättigheter?
  • Är du osäker på var hjälpen kan finnas?

Ibland kan det vara svårt att navigera och söka hjälp på egen hand. Man vet inte vart man ska vända sig eller vem man ska fråga. Vi på Diakonicentrum arbetar med att tillsammans med dig guida och hjälpa dig vidare till den person eller det sammanhang där just dina behov kan mötas upp. Diakonicentrum har ett stort nätverk i både Svenska kyrkan men också bland andra samhällsaktörer.

Vi arbetar också i olika nätverk med asyl och människorättsfrågor. Vi har kontakt med sakkunniga personer och jurister som man kan rådfråga. Ibland finns det väldigt få möjligheter till att aktivt agera, men vi erbjuder alltid lyssnande samtal och förbön.

Bokad migrationsmottagning
Måndagar 13.00-16.00 i S:t Lars kyrka
Torsdagar 09.30-12.30 i Skäggetorps kyrka

Bokning görs på telefon 013-30 35 06 eller 013-30 35 07 eller via mail linkoping.diakonicentrum@svenskakyrkan.se.

Välkommen till Diakonicentrum!