kläder

Garderobsrensning

11-20 april

Gör en hållbar insats!

Snart är sommaren här. Det finns familjer i Lilla Edets kommun som behöver förstärka sin garderob med kläder och skor samt leksaker inför sommaren. Kanske har du sommarkläder, skor och uteleksaker för sommarlek att bidra med?
Lämna gärna in uteleksaker, cyklar, kläder och skor, för både vuxna och barn, som inte längre passar eller som du rent av tröttnat på. Detta skänks sedan till dem som är i behov av en förstärkt sommargarderob. Kläderna och leksakerna du lämnar in ska vara hela och rena.

Man kan lämna sitt bidrag i Fuxerna församlingshem den 19/4 mellan 9-12.

Tillfälle för hämtning av kläder, leksaker och cyklar

Du som behöver är välkommen att hämta kläder, leksaker och cyklar onsdag 20 april kl. 12-18 på Träffpunkt Hägern, Käppslängaregatan 4, Lilla Edet. Ta gärna med en egen påse.

De kläder som blir kvar skänkes till välgörenhetsorganisation.

Evenemanget arrangeras av Lilla Edets kommun och Svenska Kyrkan

Kontaktperson: Merja Andersson 0520-494707.