Puffa för en webbsida i appen Kyrkguiden

Lägg till en puff i appen Kyrkguiden som leder till en sida på din webbplats.

Genom att markera en standardsida som Artikel i administrationen kan du puffa för den i appen Kyrkguiden.

Skapa en artikel

Varje församling, pastorat eller stift kan ha två aktiva artiklar åt gången. En artikel måste alltid hänga ihop med en enhet.

Du kan lägga upp artiklar för webbplatser du har redaktörsbehörighet till. Om du är redaktör på ett stift eller pastorat kan du också lägga upp artiklar för underliggande enheter.​

Skärmdump som visar en artikel om pilgrimsvandring i appen Kyrkguiden.
Artikel om pilgrimsvandring i appen Kyrkguiden

• Gå till standardsidan du vill puffa för.
  • Klicka på fliken Artikel.
  • Kryssa i rutan Visa sidan som upptäck-artikel  i appen Kyrkguiden.
  • Välj vilken webbplats artikeln ska vara kopplad till.
  • Lägg till en underrubrik, max 40 tecken.
  • Rubrik, artikeltext och bild ärvs från puff-fliken.
  • I högerspalten ser du vilka artiklar som finns och i vilken ordning de visas i Kyrkguiden. Du kan ändra ordning genom att dra artiklarna upp eller ner i listan.

Så här syns artiklarna i Kyrkguiden

I appen Kyrkguiden hamnar artiklar från församlingen överst, följt av artiklar från pastorat, stift och nationell nivå. Saknas det artiklar från något håll fylls listan på med nationella artiklar.

Lista med alla artiklar

Om du vill se en lista på alla artiklar, gå till Övriga funktioner i vänstermenyn och välj Artiklar. Här kan du också ändra i vilken ordning artiklarna syns i appen.