Nyhet / Publicerad 28 februari 2023

Vill du vara med och försköna din närmiljö?

På Kullen bredvid församlingshemmet i Landvetter pågår en rejäl uppfräschning. Vill du vara med och bidra till en färdig gräsmatta? Läs vidare om vad det är vi vill göra och hur du kan bidra.

Just nu håller kyrkan på att fräscha upp kullen bakom församlingshemmet i Landvetter. Vi kommer att anlägga en liten lekplats och fina planteringar samt förbereda för utomhusträning.

I projektet finns en stor öppen plats med gräsmatta. Vi vill försöka få allt klart så att kullen kan invigas i maj och då går det inte att så en gräsmatta.

Vi vill därför samla in pengar till en färdig gräsmatta som kan rullas ut och tas i anspråk kort därefter. Här kommer ett erbjudande!

Vill du bidra med pengar till gräsmattan så är du välkommen att Swisha ditt bidrag till 123 147 73 14. Minsta beloppet är 100 kr, vilket innebär att du då betalt för 1 kvadratmeter gräsmatta!

Vi kommer lägga ca 250 kvadratmeter gräsmatta på kullen och i dess närområde. Välkommen att bidra till Landvetter centrums förskönande.