Första dopet i Det Eviga Ljusets Kapellrum

Nyhet Publicerad

Vilken glädje vi känner att för allra första gången genomföra ett dop i Det Eviga Ljusets Kapellrum i Landvetters församlingshem. En ny vacker dopfunt har kommit på plats och först ut att låta döpa sina barn i kapellrummet var Susanna Paulsson och Thomas Jonsson.

Det blev en enkel, rolig och finstämd stund, när vår präst Margaretha döpte syskonen Hedda och Tage, tre och sex år, och välkomnade dem in i Svenska kyrkan och till den världsvida kristna familjen.

– Vi ville ha ett lite mer anspråkslöst dop med bara vår familj i och med att våra barn är lite större nu. Vi är väldigt nöjda med att det blev av och det var perfekt för vår del att kunna ha dopet en vanlig vardagseftermiddag, berättar Susanna.

– Dopet kändes både högtidligt och mysigt och man kände verkligen att det var något extra. Vi var positiv överraskade över hur fint det var. Barnen var också nöjda och tyckte det var spännande! Vi var lite nervösa över hur vår treåring skulle fixa det, men  det gick ju jättebra.

Först ut att låta döpa sina barn i kapellrummet var Susanna Paulsson och Thomas Jonsson, här med sina härliga barn Hedda och Tage. Foto: John Fahlnaes

Kapellrummet är sedan många år en av pastoratets mest populära gudstjänstlokaler och har kommit att stå för möjligheten att möta Gud och Jesus i vardagen, mitt i vårt lokalsamhälle. Varje vardag är alla välkomna hit på morgonbön eller morgonmässa.

Det ska vara enkelt att bli döpt, tycker vi i Landvetter Härryda pastorat. Nu är det möjligt för vem som helst som önskar döpa sina barn – eller som själv vill bli döpt – att kunna komma förbi församlingshemmet mitt i centrala Landvetter.

Du som är intresserad av dop i Det Eviga Ljusets Kapellrum är varmt välkommen att boka tid eller få mer information genom att ringa 031-97 71 00 eller maila landvetter-harryda.forsamling@svenskakyrkan.se.