Foto: Lars Wall

S:t Ibbs minneslund

Jordningsytan utgörs av en singelbeströdd rektangulär yta som mönsterkrattas. Den är omgärdad med en buxbomskant och har dekor i centrum i form av ett liggande ankare i buxbom.

På Gamla kyrkogården och gränsande till norra muren invigdes en minneslund den 6 september 1991.

Ordningsregler för minneslunden

• Inom minneslunden gravsätts aska efter avliden som har kremerats. Särskilda gravplatser får inte avskiljas eller markeras, det är inte heller tillåtet med utmärkning genom olika typer av minnesmärken eller plantering.
  • Du är välkommen att lägga ner blommor eller placera ut ljus inom det område som är markerat för detta inom minneslunden.
  • Vaser, krukväxter eller gravlyktor får inte sättas ut.
  • Papper och annat avfall ska läggas i ett uppsamlingskärl.
  • Vänligen observera att det inte är tillåtet att beträda gräsmattan.
  • Vi ber er även att behandla minneslunden med respekt.

S:t Ibbs kyrkogård

Kyrkogårdens södra och västra del når ända fram till Backafallen och härifrån har man utsikt mot Danmark och Helsingborgskusten.

Leva vidare-gruppen

Stöd för dig som mist en nära anhörig