Retreat

Genom vår närvaro kommer vi använda vår kreativitet för att möta oss själva. Både i tystnad och i delande kan vi ställa oss frågor som, vem är jag, vad längtar jag efter och vad behöver jag hela? I alla tider har vår kreativitet varit en dörr in till vår egen andlighet och vad vi är födda till att vara. Kom och möt dig själv.

En stor del av vår tid går åt till kommunikation med andra människor. Telefonen plingar, tv:n sänder dygnet runt och internet tar aldrig slut. Men för att orka behöver alla människor ibland bara ägna sig åt sig själva. På en retreat får du göra just det.

Den 28 oktober kl. 9:00 till 16:00 i Kyrkans hus i Landskrona, anordnar Landskrona församling och Häljarps församling en gemensam retreat med tema Livsmod. Retreat ger dig en möjlighet till återhämtning. För några timmar får du tid att dra dig tillbaka i stillhet. Vi möts i tystnad, vila och eftertanke.

Om du är intresserad av att vara med anmäler du dig till antingen Marie Branting, diakon i Landskrona församling på tel 0418-57421 eller via mail marie.branting@svenskakyrkan.se eller till Eva Baunsgaard, diakon i Häljarps församling på tel 0418-482725 eller via mail eva.baunsgaard@svenskakyrkan.se

Kostnaden är 100 kronor och det går bra att betala samma dag som retreaten är.

LÖR. 28 OKTOBER 9.00-16.00 I KYRKANS HUS
Pris: 100kr, betalas på plats