Foto: Magnus Aronsson/Ikon

Årskurs 4–6

ÅRSKURS 4

Anmälan till alla aktiviteter sker till vår församlingsexpedition på 0418- 574 00
Expeditionen är öppen helgfria vardagar 10.00-12.00 och 13.00-15.00.

Det går också bra att skicka mejl till landskrona.expeditionen@svenskakyrkan.se

VI ÄR ABRAHAMS BARN

Kyrkans hus, Artillerigatan 2
Tid ca.60-90 min

Foto: Maria Sääw

Få människor har haft så stort inflytande på världens religioner som Abraham. Med utgångspunkt i våra gemensamma berättelser välkomnar vi till en upplevelse vandring om syskonreligionerna judendom, kristendom och islam.

Det finns möjlighet att få stöd via TAKK. Meddela vid anmälan.

Koppling till läroplan

STUDIEBESÖK I KYRKAN

Sofia Albertina kyrka
Tid ca.60 min

Då barn ofta har frågor om kyrkan och  kyrkans symboler när de besöker oss erbjuder vi en guidad visning med fokus på just detta. Vi anpassar visningen utifrån era önskemål och behov.
Det finns möjlighet att få stöd via TAKK, meddela vid anmälan.

Boka studiebesök här!

KLASSRUMSBESÖK

Anpassad plats och tid
Vi kommer gärna ut till er och håller ett lektionspass kring våra specialområden. Kontakta oss gärna så kommer vi tillsammans på ett bra upplägg!

ÅRSKURS 5-6

Expeditionen är öppen helgfria vardagar 10.00-12.00 och 13.00-15.00.

Det går också bra att skicka mejl till landskrona.expeditionen@svenskakyrkan.se

STUDIEBESÖK I KYRKAN

Sofia Albertina kyrka
Tid ca.60 min

Det finns möjlighet att få stöd via TAKK, meddela vid anmälan.

Boka studiebesök här!

KLASSRUMSBESÖK

Anpassad plats och tid
Vi kommer gärna ut till er och håller ett  lektionspass kring våra specialområden. Kontakta oss gärna så kommer vi tillsammans på ett bra upplägg!

VÄRDEGRUND

Anpassad plats och tid
Vi kommer till er klass och håller i 4 st lektionspass på ca 45 min. Då kommer vi försöka besvara frågor så som, hur kommunicerar vi med varandra? Vad är en konflikt? och hur agerar du i konfliktsituationer? Vi pratar även om normer som finns i samhället, varför finns dem?

Koppling till läroplan