Foto: Pixabay CC0

Körsång och musik

Sång och musik är en viktig del av församlingens liv! Efter en lång paus under coronapandemin har körerna börjat träffas igen. Välkommen du också!

Sjunga i kör

Här i församlingen finns normalt både barnkör och vuxenkörer. Dessutom ingår musik och sång som en naturlig del i flera av verksamheterna.

Ansvarig för sången och körerna är Anders Dillmar. Verksamheten är under uppbyggnad igen efter coronapausen och både gamla och nya sångare är varmt välkomna! Har du alltid drömt om att sjunga kan det vara det perfekta tillfället att komma igång! Om du är intresserad av att vara med och sjunga får du gärna ta anders.dillmar@svenskakyrkan.se.

Spela instrument

Du som hellre spelar än sjunger är lika välkommen. Det finns utrymme för både musik i gudstjänster och för instrumentalister som vill spela tillsammans med körerna - både vuxenkörer och barnkör. Det finns också möjlighet att få lektioner i piano och orgel. kontakt med Anders Dillmar för att få veta mer.

Lyssna på musik

Församlingens körer medverkar i gudstjänster och evenemang av olika slag. Programmet finns här på webben och i appen Kyrkguiden.

Dessutom har Lagunda glädjen att samverka med Giresta musikstiftelse som anordnar högklassiga konserter i Giresta kyrka några gånger på termin. Mer om stiftelsen program och biljetter finns på www.giresta.se

Vill du inte missa någon konsert, evenemang eller gudstjänst? Håll då koll på församlingens kalender, prenumerera på veckoutskick, eller följ oss på Facebook.