Lisa Karlsson

Begravningsgudstjänst har ägt rum i Kvidinge kyrka för Lisa Karlsson den 17 juni 2021. Präst: Karin Holmgren Nilsson. Kyrkomusiker: Catrin Karlsson.

Vi sjöng psalmerna 249 Blott en dag, 277 Så tag nu mina händer, 42 Se Jesus är ett tröstrikt namn, samt 300 O hur saligt att få vandra.

Som inledningsmusik spelade Catrin ”Tröstevisa”, och som avslutning ”Amazing grace”.

Karin utgick i griftetalet från Uppenbarelseboken 19:5-9 som handlar om vad Johannes i en upplevelse hörde från den himmelska tronen och en ängel som sade att saliga de som är bjudna till Lammets bröllopsmåltid. Efter vårt jordeliv är det kristna hoppet att livet på något sätt ska få en fortsättning. Hos Gud finns tryggheten här och nu och i evigheten, hopp om uppståndelse, att en dag möta den uppståndne Jesus.

Gravsättningen har ägt rum på Kvidinge kyrkogård.