Jan-Olof Olmyr

Begravningsgudstjänst har ägt rum i Kvidinge kyrka för Jan-Olof Olmyr den 7 januari 2021. Präst: Karin Holmgren Nilsson. Kyrkomusiker: Catrin Karlsson.

Vi sjöng psalmerna 249 Blott en dag, 248 Tryggare kan ingen vara, 251 Var jag går i skogar berg och dalar. Som inledningsmusik spelade Catrin ”Håll mitt hjärta”, och som avslutning ”Utan dina andetag”.

Karin utgick i griftetalet från en av texterna på trettondedag jul: Jesus sade: ”Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus.” Joh. 8:12.

Gud föddes som människa i Jesus Kristus. Han är världens ljus och Guds härlighet lyser i honom. Jesus vill vara ljuset i våra liv, lysa upp vår väg och hindra oss från att gå vilse. Både dopljus och tacksägelseljus är hoppets ljus, både här på jorden och i evigheten. Mitt i sorgen får vi fortfarande tro på ljuset, Jesus Kristus, som fortsätter att lysa för oss, med hopp om evigt liv.

Gravsättningen kommer att äga rum i minneslunden på Kvidinge kyrkogård.