Göran Göransson

Begravningsgudstjänst har ägt rum i Kvidinge kyrka för Göran Göransson den 19 januari 2021.

Präst: Karin Holmgren Nilsson. Kyrkomusiker: Catrin Karlsson.

Vi sjöng i kyrkan psalmerna 304 Lär mig du skog att vissna glad, 249 Blott en dag, 134 Gläns över sjö och strand, samt 297 Härlig är jorden, ute vid graven.

Som inledningsmusik spelade Catrin ”Bred dina vida vingar”, och som avslutning ”Tröstevisa”. ”Trettifyran” med Per Myrberg framfördes.

Karin utgick i griftetalet från 2 Mos. 33:18 där Mose säger till Herren: ”Låt mig få se din härlighet.” Orden uttrycker en längtan, efter att på ett tydligt och klart sätt, med alla sina sinnen, få se Gud och upptäcka hur Gud verkligen är. Många människor idag känner också denna längtan. Vi vill så gärna se tydligt och klart, höra Guds ord högt och tydligt, känna hur Gud omsluter oss på alla sidor. En del kan vi uppleva här och nu. Men en dag ska vi få se Gud ansikte mot ansikte, se hans härlighet, sådan Gud verkligen är, och inte bara lite grand.

Gravsättningen har ägt rum på Kvidinge kyrkogård.