Britta Pålols

Begravningsgudstjänst har ägt rum i Kvidinge kyrka för Britta Pålols den 13 januari 2021.

Präst: Karin Holmgren Nilsson. Kyrkomusiker: Catrin Karlsson.

Vi sjöng psalmerna 249 Blott en dag, 190 Bred dina vida vingar, 235 Som en härlig gudomskälla.

Som inledningsmusik spelade Catrin ”Där rosor aldrig dör”, och som avslutning ”Det är en ros utsprungen”.

Karin utgick i griftetalet från evangeliet på första söndagen efter trettondedagen: ”När Jesus hade blivit döpt steg han genast upp ur vattnet. Himlen öppnade sig, och han såg Guds ande komma ner som en duva och sänka sig över honom. Och en röst från himlen sade: »Detta är min älskade son, han är min utvalde.«” Matt. 13:13-17.

Genom sitt dop blev Jesus invigd till sitt uppdrag som världens Frälsare. Genom vårt dop blir vi kallade att vara Jesu lärjungar och får löftet att Gud är med oss alla dagar till tidens slut.

Gravsättningen har ägt rum på Kvidinge kyrkogård.