Inger Pedersen

Begravningsgudstjänst har ägt rum i Kvidinge kyrka för Inger Pedersen den 15 oktober 2021.

Präst: Karin Holmgren Nilsson. Kyrkomusiker: Catrin Karlsson. Solist: Sofie Berggren.

Vi sjöng psalmerna 271 Närmare, Gud, till dig, samt 249 Blott en dag, ett ögonblick i sänder.

Catrin spelade ”Jag har hört om en stad”, samt ”Där rosor aldrig dör”. Sofie spelade och sjöng ”Halleluja”.

Karin utgick i griftetalet från Första Thessalonikerbrevet, kapitel 5, verser 16-24, där Paulus skriver till församlingen i Thessalonike:

”Var alltid glada, be ständigt och tacka hela tiden Gud. Gör så, det är Guds vilja i Kristus Jesus. Släck inte anden, förakta inga profetior men pröva allt. Ta vara på det som är bra, och avhåll er från allt slags ont. Må han som är fridens Gud helga er helt igenom, och må er ande, själ och kropp bevaras hela och oskadda, så att de är utan fläck när vår herre Jesus Kristus kommer. Han som kallar er är trofast, han skall åstadkomma det.”

Gravsättningen kommer att äga rum på Kvidinge kyrkogård.