Sjung i kör

Kom, sjung och ha roligt! Körer för barn, ungdomar och vuxna. Här hittar du församlingens alla körer.

Körer för barn:

Miniorer, 6-8 år

Sång och musik, skapande verksamhet, lek och andakt. Tisdagar kl 15-17 i S:ta Gertruds kyrka. Start v37.

G-klaven, 9-13 år

Sång och musik, skapande verksamhet, lek och andakt. Onsdagar kl 15-17 i S:ta Gertruds kyrka. Start v37.

Kungsbacka Gosskör, 7-19 år

En kör för killar i åldrarna 7-19 år som gillar att sjunga! Här finns möjlighet att utvecklas i en målmedveten kör. Vi delar in killarna i grupper beroende på ålder. Välkommen att söka till Kungsbacka gosskör.

Kungsbacka Flickkör, 13 år+

Älskar du att sjunga, särskilt tillsammans med andra? I denna kör lär vi oss att sjunga stämmor och utforska vår röst.

Teckensång:

Kungskören, 15+

En kör för dig som gillar att sjunga och teckna samtidigt, teckensång! Kören med sångglädje och uttryck från 15 år och uppåt!

Körer för vuxna:

Korisma

En kör för kvinnor som vill lära sig noter och utveckla sin sångteknik i en varm gemenskap.

Kör för alla

Vill du sjunga i kör? En kör för dig som vill sjunga tillsammans med andra och dela gemenskapen kring fikabordet. Läs mer!

Cecilia Vokalensemble

En kör för dig som är van att sjunga i kör och gillar att utmanas i en rad olika musikaliska genrer.

Kungsbacka Motettkör

Vill du sjunga i en blandad kör och har mycket god körvana? Då kanske denna kör är något för dig!

Akleja

Kören för dig med god körvana, som tycker om att sjunga pop, psalm och gospel och som gärna sjunger i stämmor. Kören är pausad under hösten.

Vill du spela instrument?

Leenas Lilla Orkester

En stråkorkester för dig med viss spelvana och längtar efter att musicera med andra i en orkester.

Anmäl dig:

Anmälan till barnkörer och barngrupper

Här kan du skicka intresseanmälan till höstens barnverksamheter.

Anmälan till körer

Här kan du skicka intresseanmälan till församlingens vuxenkörer.

Musiker och körledare

Elias Bjaaland