Foto: Evelina Grönlund

Konfirmand 2024/25 i Kungsbackaområdet

Konfirmandtiden kan se ut på olika sätt. Vissa grupper åker på långa läger eller resor, andra ses på kvällar eller helger. Hitta gruppen som passar bäst för dig!

Hitta det alternativ som passar dig bäst!

Till anmälan

Vilken grupp är rätt för dig?

Har du ännu inte bestämt om du vill konfirmeras? Ta kontakt med oss för att se om konfa är något för dig eller kom på något av våra informationsmöten.

Notera att grupperna har olika datum för sista anmälan! Du som bor i Kungsbacka-Hanhals församling eller Tölö-Älvsåker pastorat har förtur till alla grupper.

Grupper i Kungsbackaområdet

Torsdagsgrupp

Träffas på torsdagar efter skolan och pratar om allt mellan himmel och jord – om kristen tro, döden, kärlekens mysterier och allt däremellan.

Söndagsgrupp

Är du redo för en ny gemenskap? Utforska livets stora frågor, lär känna nya människor och dig själv bättre och upptäck hur Gud kan vara en del av våra liv.

Sommargrupp

För dig som letar efter lägerkänslan och vill göra något kul på sommaren! Vi ses en helg i månaden under våren och har tre veckors sommarläsning (v25-27) med läger.

Berlingrupp

Vill du att en spännande resa blir en stor del av konfirmationstiden? Denna grupp är präglad av resan från mörker till ljus. Under våren besöker vi Berlin och koncentrationslägret Sachsenhausen.

Gymnasiekonfirmation

Har du börjat gymnasiet och är intresserad av att konfirmeras? Ta kontakt med oss så hittar vi ett alternativ som fungerar för dig!

Funkiskonfirmation

För dig som går på Kolla grundsärskola (åk 8 och senare), Aranäs eller Elof Lindälvs gymnasiesärskola. Vid intresse, kontakta Helena Högberg Särndahl, präst i Fjärås-Förlanda församling, helena.hogberg.sarndahl@svenskakyrkan.se eller 0300-43 11 02.

Varför ska du konfirmera dig?

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Tänker och tycker alla kristna likadant om Gud? Har Jesus funnits på riktigt? Vad ska jag bli i framtiden? Vad är enkelt och vad är svårt med att vara ung idag?

Kanske blir du nyfiken på dessa frågor – eller helt andra. Vi kommer inte hitta svar på alla frågor så klart. Kanske hittar vi några. Kanske kommer du på att du vill fortsätta att utforska vad detta kan innebära för dig.

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Vi finns på Instagram!