Sommarens mötesplatser i Klockargården & Kungsängens kyrka!

VECKA 27-32. Samlingssida för det som händer i sommar. Tisdagar: Samtal - sallad och Bibelstudium. Basket tisdag & fika. Onsdagar: Mässa. VåffelCafé i trädgården. Samtal - någon att prata med. Torsdagar: Musik i sommarkväll. Söndagar: Högmässa. Vi finns här för dig!

Samtal - Sallad & Bibelstudium

TISDAGAR KL 11-13, VECKA 27-32. Start 5 juli. Är du nyfiken eller skulle du vilja lära dig mer om Bibeln och kristen tro? Gillar du att diskutera när det är högt i tak? Tillsammans samtalar vi om livet. Du behöver inte vara troende för att vara med. Biblar finns. Anmäl dig här!

Basket tisdag & fika

TISDAGAR KL14.30-16.30, VECKA 27-32. Start 5 juli. Vill du spela streetbasket i sommar? Kom med kläder som du kan springa runt i, vattenflaska och positiv attityd. Det här kostar ingenting. Vi värmer upp innan vi spelar. I mitten tar vi en paus i kyrkan innan vi fikar och avslutar med mer spel. Vi ses på parkeringen utanför. Ingen anmälan!

VåffelCafé i Klockargårdens trädgård

ONSDAGAR KL 14-16, VECKA 27-32. Start 6 juli. Välkommen till Klockargårdens härliga trädgård. Uteleksaker finns, för barn och vuxna. Vid dåligt väder är vi inne i Klockargården. Hemgräddade våfflor med grädde, sylt och kaffe/te/saft. (30 kr eller frivillig summa).

Samtal -någon att prata med!

Ibland kan vi behöva prata med någon. Att ha någon att prata med är ett mänskligt behov. Vem du än är och vad du än är i för livssituation är du alltid välkommen att höra av dig till oss diakoner. Under onsdagar kl 17-19, VECKA 27-32 erbjuder vi även samtal med start 6 juli i Kungsängens kyrka. Vi finns här för dig! Prästen finns i kyrkan och ni kan sitta ostört, prästen har tystnadsplikt. Klicka in på sidan.

Musik i sommarkväll! 30 juni-4 augusti 2022

TORSDAGAR 21/7, 28/7, 4/8 kl 19.00. Välkommen till en spännande sommar där musiken flödar i Kungsängens kyrka och i Klockargården. Vi finns på Kyrkvägen 35 i Kungsängen. Välkommen!

Mässor & Högmässor.

Välkommen till Kungsängens kyrka och Västra Ryds kyrka. I kalendern på sidan finner du detaljerad information om varje Mässa och Högmässa.

Kungsängens kyrka

Kungsängens kyrka ligger i hjärtat av Kungsängen. Kyrkan ligger i Upplands-Bro kommun på Kyrkvägen 35. Kyrkan är öppen måndag-onsdag 09-15, torsdag 09-19, fredag 09-15.

Västra Ryds kyrka

Västra Ryds kyrka ligger vackert bland åkrar och fält sedan 1200-talet. Det ligger i närheten av Livgardet. Här finns också Ikoncentrum. Kyrkan ligger i Upplands-Bro kommun på Gällöfstavägen 58. Buss 558.