Foto: True North /Ikon

Loppis söndag 19 november kl 12-14

I Klockargården, Kyrkvägen 35, efter kyrkkaffet. Kom och köp begagnade hela och rena saker. Alla intäkter går oavkortat till Act Svenska kyrkan. Välkommen!

Betalning: Swish eller kontant.

Arrangeras av Internationella gruppen, som är en del av de ideella krafter som finns i församlingen. Internationella gruppen planerar och gör aktiviter under året där alla intäkter som kommer in går till Act Svenska kyrkans arbete.

Internationellt arbete

Vi träffas i Klockargården och planerar och genomför aktiviteter. Syftet är att sprida information om Act Svenska kyrkans arbete och Svenska kyrkan i utlandet (SKUT) och samla in pengar till deras kampanjer och projekt. Vi vill gärna bli fler, hör av dig till oss så får du veta mera.

Splitscreen lucia och barnbrud.

Bryt en tradition

Tvångsäktenskap, könsstympning och andra övergrepp krossar drömmar och slår sönder liv - varje dag. Det är hög tid att bryta skadliga traditioner.