Foto: Magnus Aronson/Ikon

Biskopsvisitation 3-4 och 6 december 2020 i Kungsängen-Västra Ryds församling

Den 3-4 och 6 december visiteras Kungsängen-Västra Ryds församling av biskop Karin Johannesson. Senaste visitationen var 2016, då kontraktsprosten Anders Johansson besökte församlingen. En visitation är en möjlighet för den lokala församlingen och kontrakts- och stiftsnivå att mötas till ömsesidig dialog och stöd för församlingen, samt en del i en biskops löpande tillsyn av den lokala församlingen.

Kungörelse biskopsvisitation 3, 4 och 6/12 Kungsängen-Västra Ryds församling

Under dessa dagar finns tillfällen som du kan delta i digitalt, varmt välkommen till dem. Information och länkar till dessa digitala tillfällen kommer att finnas på denna sida.

Kungörelse

vid biskopsvisitation i Kungsängen-Västra Ryds församling den 3 – 4 och 6 december 2020. Notarie: Erik Berggren

Nåd vare med er och frid från Gud vår Fader och Herren Jesus Kristus.

Den 3–4 och 6 december 2020 kommer jag att förrätta visitation i Kungsängen-Västra Ryds församling enligt bifogat program. Alla som tillhör församlingen är varmt välkomna att delta i gudstjänster och andra offentliga samlingar under visitationen.
Min förhoppning är att dessa dagar skall styrka oss i vår tro, öppna oss för omprövning och hjälpa oss att gemensamt möta framtiden.

Uppsala den 13 november 2020
Karin Johannesson
Biskop

Torsdag 3 december
09.00 Morgonbön i Västra Ryds kyrka
09.30 Kyrkkaffe
10.00 Enskilda samtal
14.00 Samtal om diakonala utmaningar, Klockargården *
-Inbjudan och länk om digitalt möte är mejlat till berörda 2/12.
15.30 Samtal med personalen
17.45 Samtal med kyrkorådet *
-Inbjudan och länk om digitalt möte är mejlat till kyrkorådet 2/12.

18.30 Café existens * ”För livets skull”.
Digital cafékväll med biskop Karin Johannesson.
Inledande panelsamtal med biskopen kring visitationens tema.
-Streamas ”live” på facebook. Facebookflödet, ligger också högre upp på denna sida samt på startisdan, ser ni inte facebook beror det förmodligen på att ni inte accepterat cokkies, kakor. Ni behöver inte ha ett facebook-konto för att kunna se.

Fredag 4 december

09.00 Digital morgonbön och efterföljande samtal om gudstjänstlivet *
-Streamas ”live” på facebook. Facebookflödet, ligger också högre upp på denna sida samt på startisdan, se ni inte facebook beror det förmodligen på att ni inte accepterat cokkies, kakor. Ni behöver inte ha ett facebook-konto för att kunna se.
09.15 Samtal om gudstjänstlivet*
10.30 Samtal om mål och visioner *
14.00 Enskilda samtal

Söndag 6 december

11.00 Digital Visitationsgudstjänst i Klockargården *
Biskop Karin Johannesson predikar inklusive visitationstalar.
Kyrkkaffe

* = Webbplatser kommer att anordnas för följande moment pga. rådande Coronapandemi. Webblänkar till visitationens offentliga moment anslås på församlingens hemsida.