Medlemskap i Svenska kyrkan

Vi vill finnas med vid de viktigaste skedena i ditt liv, dels som stöd men också för att dela glädjen. Så välkommen in i gemenskapen!

Vill du också vara med och göra skillnad i ditt eget och människors liv?

Vill du också vara med och stödja ett trossamfund som både lokalt och globalt står för tro, hopp och kärlek och vill finnas där som en samtalspartner både när livet går sönder och blir helt?

Vill du vara med och bidra till att samtalet om de existentiella frågorna kan fortsätta ställas i en miljö präglad av kultur, historia och musik?

Som medlem får du ta delta i all den verksamhet som kyrkan erbjuder.  Alla nyfödda barn erbjuds en dopgudstjänst och vi inbjuder till både termins- och sommarkonfirmation. Du får både gifta dig och begravas i kyrkan. Vi vill finnas med vid de viktigaste skedena i ditt liv, dels som stöd men också för att dela glädjen.

Svenska kyrkan är en del av den världsvida kyrkan och ditt medlemskap bidrar till att på olika sätt hjälpa och stödja människor och länder över hela världen.

Så välkommen in i gemenskapen, vi ser fram emot att få vara med om Dig!

Kontakta oss på kulla.pastorat@svenskakyrkan.se eller ring till vår expedition -
042 36 06 50 om du har några frågor.

Fyll i formuläret nedan. Välj sedan att skriva ut eller spara som PDF och sedan skriv ut. Formuläret behöver signeras och sedan antingen skickas till oss eller går det bra att komma till expeditionen i Väsby Prästgård. Vår adress är S:t Andreas väg 40, 263 57 Höganäs.
Om du föredrar att ladda hem en pdf gör du det här: vuxen - under 18 år

Dina uppgifter

Var vänlig markera de svar som är aktuella