Foto: Martin Carlsson

Våra barnkörer

Det är roligt att sjunga i kör! Vi har körer för barn från 6 år och uppåt i Påarp, Mörarp, Björka och Ekeby! Se alla tider här!

Barnkörerna Lövsångarna och Lövmix. Foto: Olof Tholander

BARNKÖRER I PÅARP:

Lövsångarna (7–9 år)

måndagar kl. 15.15–16
Lilla Kupan i Påarp

Lilla Kupan i Påarp, Lokföraregatan 20 B, Påarp

Lövsångarna är en barnkör som övar i Kupan i Påarp. Alla barn mellan 6 och 9 år som tycker det är roligt att sjunga är välkomna!

Vi blandar sånger med lek och övningar och vi framträder i våra kyrkor vid gudstjänster och konserter, bland annat vid de årliga luciakonserterna.

Lövmix (10–12 år)

måndagar kl. 16.30–17.15
Lilla Kupan i Påarp

Lilla Kupan i Påarp, Lokföraregatan 20 B, Påarp

Barnkören Lövmix är för åldrarna 10–12 år och vi övar i Kupan i Påarp. Här lär vi oss grunderna för sångteknik, tränar gehöret och lär oss grundläggande musikteori och musikhistoria. Vi medverkar bland annat vid de årliga luciakonserterna och ibland åker vi på en kortare resa eller gör musikalprojekt.

Medhjälpare i barnkörerna i Påarp är Josefin Andersson och Ulla-Lena Gummesson.

Sångfåglarna och Sångmix sjunger i Mörarps kyrka. Foto: Anna Keller

BARNKÖRER I MÖRARP:

Sångfåglarna (6–8 år)

onsdagar kl. 16.15–17
i Mörarps församlingshem

Brandmansgatan 3, Mörarp

Välkommen om du tycker om att sjunga och går i F-klass till årskurs 2! Vi sjunger ofta med rörelser och tecken till sångerna. I höst kommer vi bland annat att sjunga vid ”Julens sånger” i Mörarp och vid advents- och julkonserter. På våren åker vi på läger!

Sångmix (9–12 år)

onsdagar kl. 15.15–16
i Mörarps församlingshem

Brandmansgatan 3, Mörarp

Välkommen du som går i årskurs 3 och uppåt! Vi lär oss att sjunga i stämmor och läsa noter. I höst sjunger vi bland annat vid ”Julens sånger” i Mörarp och vid advents- och julkonserter och till våren åker vi på läger!

Stefan Ed

BARNKÖR I BJÖRKA:

Näktergalarna (9 år och uppåt)

Tisdagar kl. 15.15–16.
i Gläntanskolans musiksal i Björka

Merkuriusgatan 200, Ödåkra.

Välkommen du som går i årskurs 3 och uppåt! Vi lär oss att sjunga i stämmor och läsa noter. I höst kommer vi bland annat att sjunga vid två stora advents- och julkonserter tillsammans med Anna Kellers alla barn- och vuxenkörer. På våren åker vi på läger!

Barnkören Stellakören övar i Ekebygården. Foto: Nathalie Nygren

BARNKÖR I EKEBY:

Stellakören (från 6 år)

Torsdagar kl. 16–16.30 eller 16–17
I Ekebygården

Adress: Pastorsgatan 10, Ekeby

För barn som har börjat i förskoleklass och uppåt. Vi sjunger tillsammans, leker musiklekar och övar inför olika framträdanden i våra kyrkor. Timmen är indelad i två pass där de yngre barnen endast är med det första passet medan de äldre är med på båda. I höst ser vi framför allt fram emot luciadagen.