Foto: /IKON

Undervisning

UNDERVISNING OCH LÄRANDE

Församlingarnas undervisning ska stimulera människor att upptäcka, växa i och tillämpa den kristna tron. Den enskilda människans behov, erfarenheter och resurser ska vara utgångspunkten.

Lärandet är en process som ska präglas av gemenskap och delaktighet där samtalet ges stor plats. Attityden ska vara präglad av öppenhet. Alla åldrar ska inkluderas i församlingens undervisning. Vi vill vara en lärande kyrka. Vi gör utvärderingar av alla verksamheter och särskild verksamhetsuppföljning vid verksamhetsårets slut.

Barn och änglar hör nära ihop.

Barn och familj

Ta del av vår barnverksamhet som riktar sig till åldrarna 0–15 år. Våra aktiviteter ger fina möjligheter att träffa och lära känna andra föräldrar, vuxna, barn och ungdomar.

Unga i Svenska kyrkan

Unga

Konfirmand- och ungdomstiden ger dig ärliga samtal och kravlös gemenskap - med möjlighet till andlig utveckling.

Vuxna

Vi vill lära hela livet - för hela livets skull och vara en miljö för vila, växt och välsignelse.

Lära av varandra

För att tydliggöra för oss själva att lärande har prioritet ska vi arbeta för att skapa ett nätverk av 3-4 andra pastorat inom stiftet där vi lär och stimulerar varandra.

Katekesen

Martin Luthers lilla Katekes omfattar fem huvudstycken: Tron, Tio Guds bud, Herrens bön, Dopet och Nattvarden.

Frågor och svar om tro och liv.

Oh my God - jag är en sökare

Så här har flera frågat och letat efter svar.

Pärlorna i frälsarkransen blir viktiga hållpunkter i andaktslivet.

Frälsarkransen – en livboj i vardagen

Tiotusentals och åter tiotusentals människor världen över bär idag radbandet Frälsarkransen runt sin handled, i fickan eller i väskan. Den har blivit en hjälp för många att hantera livet och att utforska sin andliga längtan.