Språkcafé, vardagsmiddag, föräldrar-emellan, hantverkskvällar

Tisdagar 10:30-14:00
Ledare: Maria Ericsson

Vardagsmiddag

Här finns det möjlighet till spännande och lärorika möten

För dig som tycker om att träffa människor från olika kulturer och olika åldrar. Här finns det möjlighet till spännande och lärorika möten. Vi äter, pratar och leker någon lek som passar alla åldrar. Vi planerar tre middagar/termin förlagda i Krokom, Föllinge och Ås. Se annonsering.

Kontaktperson är Marianne Lindström 070-2156912

Vardagsmiddag är för dig som tycker om att träffa människor från olika kulturer och olika åldrar. Foto: Anders Gustafsson

Föräldrar emellan

För dig som vill samtala med andra om hur det är att vara förälder i Sverige. Kursen pågår under 10 veckor varje termin och utförs i samarbete med Hermods.

Kontaktpersoner är Jenny Aronsson 070-5388308 och Marianne Lindström 070-2156912.

Hantverkskvällar

Foto: Anders Gustafsson

Här är det full aktivitet med att brodera, sticka, virka, prata svenska, inspirera och uppmuntra varandra. Kvällarna utförs i samarbete mellan Krokoms internationella vänskapsförening (KIV) och Rödöns församling. Vi håller till i Krokoms kyrka sista onsdagen i varje månad, se annonsering.

Kontaktperson Marianne Lindström 070-2156912.