Foto: Michael Hjelt / Ikon

Vi söker kyrkogårdsarbetare

Inför säsongen 2021 söker vi nya 2 medarbetare med intresse för det gröna.

Vi söker dig med glatt humör som tycker om att vara utomhus och arbeta med praktiskt trädgårdsarbete. Vi erbjuder ett varierande arbete som ibland kan vara fysiskt krävande men samtidigt stimulerande med synbara resultat.

Du kommer att få eget ansvar för ett skötselområde på begravningsplatsen och vi förutsätter att du tycker om att arbeta självständigt. Dagliga arbetsuppgifter är till exempel ogräsrensning, gräsklippning, trimning av gräs och plantering. Enklare maskinvård kan också förekomma.

Du kan också få medverka vid grävning och återfyllning av grav för kista respektive urna. I arbetet ingår även att möta besökare varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetsplats: Kyrkogårdsförvaltningen, i huvudsak Östra begravningsplatsen

Arbetstid: Heltid. Anställning inleds med 3 månaders visstidsanställning med chans till förlängning resterande säsong. Vår säsong 2021 startar 15 mars och slutar 30 november.

Kvalifikationer: Grundläggande trädgårdsutbildning är meriterande.
Körkort B

Meriterande är även erfarenhet från park- eller kyrkogårdsarbete samt behörighet för röjsåg och truck.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Kyrkogårdschef Mattias Björkholm, telefon 044–780 64 35, Kyrkogårdsmästare Nicola Johansson, telefon 044-780 64 36.

Vi tar gärna emot din ansökan med personligt brev, CV, via e-post.
Skickas till: eric.svensson@svenskakyrkan.se

Det går också bra att skicka ansökningshandlingarna till:
Svenska Kyrkan Kristianstad
Att: Eric Svensson