Foto: A. Bayer

Uthyrning av folkdräkter

Gustafskyrkan hyr ut folkdräkter till privatpersoner, företag för representation, personliga högtider eller kulturhistoriska evenemang.

Gustafskyrkan har ca 100 olika dräkter från hela landet, Sverigedräkter såväl som landskapsdräkter.

Kontakta gärna folkdräktsansvarig Anna Bayer på tel: (+45) 3140 6010 så hjälper hon med att finna den rätta till just dig.

Hyra för dräkter, en vecka:
Kvinna / man:  600 kr
Barn :                600 kr
Medlemmar av Gustafskyrkan betalar halva priset.

Om du inte har möjlighet att komme till kyrkan för att prova dräkten fakturerar vi en hanteringskostnad på 200 kr.

Vi tar en depositionsavgift på 600 DKK. Den som hyr en dräkt ansvarar för uppkomna skador, utöver normalt slitage, och förlorade dräktdelar. Depositionsavgiften återbetalas kontant eller per bankkonto under förutsättning att dräkten är komplett, oskadad och ren vid återlämningen. Eventuella skador på dräkten åtgärdas eller ersätts enligt beslut av folkdräktsansvarig.

Folkdräkter i serien "Atlantic Crossing"

Folkdräkterna som kan ses i serien "Atlantic Crossing" , avsnitt 2, är uthyrda från Gustafskyrkan. . -- Copyright: CINENORD/Atlantic Crossing/Costumes Karen Fabritius-Gram/Charlotte Moe

Svenska folkdräkter på Internationalla skolan

På den Internationella skolans festival 2022 i Köpenhamn, Var det svenska bidraget temat ”Swedish fika¨ . Folkdräkterna är hyrda från den svenska kyrkan i Köpenhamn. Och det blev många komplimanger!