Hitta till Svenska kyrkan i Köpenhamn

Gustafskyrkan ligger mitt emot Österport station, nära Kastellet. Ca 400 meter från "den lille havfrue".

Med tåg till Gustafskyrkan:

Samtliga S-tåg går till Østerport station (ej linje F). Samtliga tåg från Malmö till Helsingör stannar på Østerport station.

Skriv in vår adress i rejseplanen och hitta nästa avgång: www.rejseplanen.dk

Från Helsingör med bil:
följ Strandvejen, (som med tiden blir Østerbrogade, Dag Hammarskiølds Allé, Oslo Plads) tills du kommer till Østerport Station. Direkt efter Østerport St. finner du Folke Bernadottes Allé på vänster hand.

Koordinater:  55.6923 N 12.5899 Ø

ParkeringsmöjligheterDet går bra att parkera utanför kyrkan följande tider.
KOM IHÅG ATT KÖPA EN P-BILJETT. !!!
Måndag - fredag: 9.00 - 15.00  och 18.00-7.00.
Lördag: hela dagen
Söndag: hela dagen (gratis)

Det finns även möjligt att parkera på Grønningen och Nybodar.

Foto: U.Karlsson

TILLGÄNGLIGHET TILL VÅRA LOKALER
För att komma in i kyrkrummet och församlingshemmet skall man gå upp för ett antal trappsteg. Tyvärr har Gustafskyrkan ingen hissanordning eller lift. Det finns flyttbara ramper som går bra att använda till barnvagnar. Det är dock inte möjligt att köra upp / ned med en tyngre rullstol. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har flera frågor.

Hitta svenska kyrkan i andra länder

Svenska kyrkan finns över hela världen – i stora städer, i många hamnar och på turistorterna.

Hitta kyrkan i andra länder